Úvaha o grafickém designu

Je zjevné, že na trhu převládá tzv. „instatní“ grafický design, kdy „designéři“ produkují šablonová loga a vizuální styly pro značky (které jsou třeba skvělé, ale tato instantní grafika jim ublíží). Tento přístup často postrádá hloubku kreativity a spoléhá se na okamžitou vizuální atraktivitu, aniž by se zabýval podstatou. Můžeme to přirovnat k lahodně vypadajícímu dortíčku, který však po ochutnání zklame svým nekvalitním složením. (je mi líto těch klientů, kteří to nevidí a třeba zaplatí i mnohonásobně více za návrh, ale to je na jiný článek).

Takové přístupy k tvorbě designu mohou být sice působivé na první pohled, ale po čase se ukáže jejich nedostatečnost a neefektivita. Tento jev nás nutí k zamyšlení nad tím, jaké vlivy a hodnoty si ve svém okolí připouštíme. Máme tendenci být slepí k povrchním vizuálním vjemům což vede k degradaci našeho smyslu pro kvalitu a originalitu.

Osobně přistupuji k návrhu log a vizuálních stylů značek s důrazem na zodpovědnost a nadčasovost. Investice do kvalitního designu se mnohonásobně vyplatí, a to nejen z hlediska estetického, ale i z hlediska budování dlouhodobého a silného obrazu značky. Tento přístup vnímají a ocení pouze osvícení a uvědomělí klienti, za což jim patří mé uznání a díky.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *