Jednoduchost – Simple – Pure … Grafická Onanie

zdroj obrázku CreativeReview

Co je to jednoduchost v grafickém designu. Tedy je to otázka, Co je to jednoduchost? Asi každý má svou míru jednoduchosti, své hranice a samozřejmě i já. Grafický design má mít funkci, má něco přenášet a tlumočit vizuální řečí, prodávat, být nástrojem reklamy, což se odlišuje od umění, kde umění je neomezené zadáním a není nástrojem žádného produktu a ideologie (ano, dříve bylo a možná i teď je, o tom si iluze nedělám).

Grafická Onanie, tím nazývám pěkný grafický design, ale který vytrácí funkci, jeho povrch je pěkný, ale plochý, jeho sdílnost funguje, ale prvoplánově a bohužel někdy to konzumentovi stačí, ale myslím si, že lidé se dostávají mnohem dál a již nejdou po zdánlivé čistotě, ale zajímá je příběh, hloubka, koncept. Sama klientům říkám, že logo je pár procent z toho co je důležité pro jejich společnost/firmu, že důležitá je emoce značky (ano, logo má tyto emoce vystihnout a být vizuální zkratkou), důležitý je jednotný vizuální styl, myšlenka společnosti/firmy přenesená do vizuálního stylu.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *